Student 2013

Jag tog studenten för tre dagar sedan. På Sveriges nationaldag. Och det var en helt fantastisk dag. Verkligen fantastisk! Den hade fan inte kunnat blivit bättre.
 
Och jag saknar den något så otroligt mycket. Lyckan, glädjen, kramarna, skriken, pirret i magen och alla tårar (bröt ihop i klassrummet av okänd anledning, men det kom efter att en av mina favoritlärare sagt fina ord, vi satt där hela klassen och jag fick betygen. haha, så det var positiva tårar men de ville inte sluta!! Stackars klassen som trodde jag var ledsen!)
 
Vi var inte i skolan utan på Harrys och åt innan. Sedan gick alla klasser på led (vi sist) till bron över till Strömholmen för att springa över där. Jag trodde innan att det inte skulle vara en bra idé och att vi skulle sakna känsla men nejdå. Det blev BRA och vi hade så mycket känsla. Bara en klass som hördes, och det var Gullhår ;-) Tror Tove och jag sprang över sist av alla klasser, alla elever, först eller sist, så är det bara ;-) Sista två som sprang ut från JB gymnasiet (till hösten heter ju skolan något annat så Sthlm Stadsmission tar över)
 
Min och Toves välkomstkommitté stod bredvid varandra med varsitt tjusiga plakat ;) Där stod hela min släkt med gott humör och jag fick så galet mycket grejor runt halsen från både dem och Toves familj att jag hade blåmärken i nacken när det var dags att kliva på flaket. Blommor, nallar, björnar, visselsaker och massa annat. Fick bland annat en gammal "locktång" och en nackraksgrej av min farmor som kommer långt bak i släkten. Långtången är som en stämgaffel och den värmde man och sedan lindade in håret i. Häftigt!
 
Jag fällde några tårar till och Tove gastade att jag skulle sluta innan hon också började ;-) vet inte hur det gick, haha. Lite fler kramar och sen vandrade vi bort mot vårt flak. Flaket i sig (eller snarare företaget) var lite så där men själva resan och stämningen - magisk! Bland det roligaste jag varit med om!
 
Sen delade vi på oss för några timmar, tråkigt men det var så det fick bli. Hade varit så kul att ha det ihop men så blev det inte. Tråkigt att behöva missa hennes fest, det är ju det som är nackdelen med att ha bästa vännen i samma klass osv, hon får blommor osv samtidigt som mig så jag kan inte vara med och titta på när hon får sitt, och när hon öppnar presenter osv, men vi löste det dock bra! Jag firade med min släkt, hade det trevligt med dem och innan vi drog ut så var jag med Tove och hennes (min andra) släkt på hennes fest! Grymt :-D Där var det partaj och vi drog vidare rätt sent.
 
Jag är så glad och tacksam för ALLT på min student. Alla presenter, all uppvaktning, stämningen, upplägget! ALLT!
 
Min familj hade ordnat det så himla fint! Vi var hos min farmor då hon har bättre med plats än vad vi har i vår fyra på 94 kvadratmeter! Dock kom inte det som hängde i taket med på bild..
 
Bilden säger mer än tusen ord, haha
 
Förbannat lycklig stund ♥
 
 
OCH TACK VÄRLDENS FINASTE KLASS FÖR DESSA TRE ÅR! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: mami

blir rörd igen när jag läser.
Du är värd det allra bästa!
<3

2013-06-19 @ 16:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0