19.9

Jag läste precis en krönika (LÄNK). Skribenten skriver om hur hon överlevde Thailand-tsunamin 2004 och hur lätt allt kan rasera utan någon förvarning. Imorgon kan allt du älskar vara över. Hon skriver även "Jag tror ni förstår vart jag ville komma med detta. Livet kan ryckas ifrån dig på en sekund, utan att du är beredd, utan att du får bestämma. Följ dina drömmar, gå mot strömmen och lyssna på ditt hjärta, det finns inget som är viktigare än det. Glöm inte bort att ha roligt, le, skratta och kramas. Glöm inte bort att berätta för dem du älskar att du verkligen gör det. För vet du vad? Allt kan faktiskt vara borta imorgon." 
 
Det gör mig så rädd. Tänk om jag inte visar mina nära nog mycket av vad de förtjänar? Tänk om jag tar dem för givet? Tänk om jag inte njuter nog mycket av livet? Tänk om mitt, eller någon i min närhets liv skulle få ett abrupt slut? "Det händer inte mig" handlar bara om att sopa verkligheten under mattan.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0