90´s

Om det är någon serie jag bara älskar så är det Beverly hills 90210 (då pratar vi originalet, inte det där jävla skiten som går just nu....) och Melrose place (spin-off:en på BH). Det är jag och de som var i min ålder när jag var bebis ungefär. Och jag förstår inte varifrån kärleken kommer. Min mamma har tittat på båda serierna men inte på så sätt att jag är uppvuxen med det. Det har bara kommit. Det är något speciellt med de serierna! Men jag har alltid varit ett serie-freak! Varje dag satt jag och min mor när jag var i 6 årsåldern och tittade på Lilla huset på Präriren, hon läste varje textrad högt eftersom jag inte hann med annars. 
 
Beverly Hills har verkligen varit en räddning för min omgivning, haha. Jag fick första boxen när jag var runt 13 och då hade jag sett det på TV innan. Var jag på dåligt humör (vilket jag ofta var utan anledning när hormonerna spökade i den åldern) så tittade jag på ett avsnitt och så var jag fit for fight igen! Så de där boxarna har varit välanvända och välbehövda! 
 
Något jag verkligen vill hinna med innan jag tackar för mig är att besöka ställen där allt utspelade sig. Peach Pit, Dylans hus, stranden där Brandon jobbade om somrarna och han senare friade till Kelly, West Beverly High, Casa de Walsh, Shooters, Wilshire Memorial Hospital, lägenhetsbygnaden osv. Det vore så stort så det finns ju inte! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0