Kristallnatten

På TV10 går nu en dokumentär om Kristallnatten, 9/11-38 som jag sitter och tittar på. Ni som hängt med bloggen ett tag vet nog att Förintelsen är något som intresserar mig riktigt mycket. För att det är så sjukt, så fruktansvärt fel och det går inte att veta för mycket, det finns alltid mer. Ett ändlöst ämne och händelse. 
 
Mitt hjärta slår så fort av ilska och jag lider verkligen med alla offer, trots att ingen som inte varit med om samma sak kan förstå. 
 
När offer pratar framför kameran ser man i deras ögon att de varit med om något som tog stora delar ifrån dem, som ingen eller inget kan ge dem tillbaka. I vissa fall handlar det om en trygg barndom. 
 
 
God morgon förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0