Bara lunka på..

Just precis fick jag en sån märklig känsla. Jag skulle vilja hyra ett sommarhus, en bit från utanför stan. Gärna utomlands så det är fint väder. Ett vitt hus med knottrig fasad, mycket trädgård med gräs och blommor, en stor altan och en pool-del med många sköna solstolar runt om. Det ska finnas en bra grill där maten lagas och musik ska kunna spelas utan att de få grannarna vi har (som bor en bra bit från oss) tjurar. Vi ska bo där rätt många, kanske tio personer och det ska inte vara några som stör sig på någon. Det ska vara ett skönt gäng och vi ska ha kul. 
 
Jag vill ligga i en solstol med en bok i handen och bara njuta av att vara ledig. Jag vill gå in i huset och blanda drinkar och smoothies att bjuda sällskapet på. Smink ska jag inte behöva tänka på och håret får vara som det är, förmodligen vått för det mesta eftersom jag med jämna mellanrum svalkar mig i poolen. Tidigt på morgonen vill jag vakna, hoppa i bikinin och simma några längder. Förhoppningsvis vaknar någon och gör mig sällskap, alternativt redan är vaken när jag kommer upp. 
 
Jag vill ge mig ut med en sax och plocka blommor till en bukett och ställa på ett bord lagom till middagen. Jag vill göra egen rabarbersaft från egen plantering som tar slut fortare än vad det tog att göra den. Jag vill plocka smultron och samla på ett strå. Och plocka jordgubbar att ha i salladen. 
 
Jag vill leva sommar-lantisliv. En vecka eller två.
 
 
(hittade inte någon riktigt vettig bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0