Alla tänker olika

På kryssningen höjde jag på ögonbrynen ett par gånger under kvällen. Anledningen: De som drog med sig barnvagnen ut runt 22, för att trycka sig genom allt folk vid karaoken. Det är sjukt med folk, karaoken hålls till på en ganska liten plats med tanke på allt folk, vilket folk borde veta/förstå. Jag känner lite: kan inte barnet gå själv/ bli buren kanske h*n ska ligga och sova i hytten så sent på kvällen. 
 
Jag vet inte hur många gånger jag blev påkörd på tårna där jag satt för att föräldrar skulle trilska sig förbi. Jag menar, barn som är så stora att de orkar vara vakna till 22 kanske även klarar sig utan vagnen EN kväll då man till största del sitter och ska de leka kan de ju ändå inte spendera tid i vagnen? 
 
Jag menar inte att vara bitterfitta men det känns lite frustrerande och jag kan inte låta bli att bli lite förbannad när folk egoistiskt trycker på med vagnar som om de vore ensamma på hela båten och när det inkluderar att mosa mina tår X antal gånger. Det är upp till var och en, jag kritiserar inte dem som föräldrar, att de tar med sig barnen i vagn dit, så länge det inte drabbar andra vilket det gjorde i det här exemplet. 
 
Alla tänker olika men jag kan inte låta bli att tänka, "exakt hur tänker de?!" 
 

(ok, inte direkt världens största grej och jag är inte arg i skrivande stund men jag kände ändå för att ta upp det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0