Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen

Det var ganska länge sedan jag satt med skolarbete efter skoltid. Just nu sitter jag med svenskauppgift. Vi har haft två lektioner på oss men jag är inte klar. Finns väldigt få pålitliga sidor att ta information från och de få som finns är väldigt kortfattade. Inte kul. Som ni kanske förstår tar det lite tid..

Och sen, det här med matte B. Matte stod på schemat hela förmiddagen + lite efter lunch. Matte A var nog. Men nu har jag gett mig in på B. A var fortsättning på nian, alltså inte så komplicerat.. Men det här..... Suck. Jag känner ju att jag är så himla nära på att förstå men jag trasslar in mig själv bland alla siffror. Ord, bokstäver är min grej, inte siffror. Jag vill ju så gärna förstå men såfort det blir många steg så lägger min hjärna av. Alla dessa jävla siffror och formler.....

Läraren hade deep talk med oss i slutet av lektionen, han sa att vi var tvungna att ligga i, jobba hemma och inte bara tro "jag klarade matte A, då klarar jag ävnen B", för B är svårare. Han har även satt upp en regel, alla A-uppgifter ska vara klara till nästa vecka. Så kommer det vara hela kursen. I längden är det ju såklart bra, han gör det inte för att vara jävlig liksom, vi lär oss ju av det, men under tiden..

Vill lägga mig ner och slita av mig håret. Känslan av att inte kunna. Inte vara tillräckligt.

Men helvete heller att jag tänker ge upp. I´m a fighter, jag ger inte upp i första taget. Vill jag, kan jag. Även om jag kommer sitta och gråta med uppgifterna framför mig, det ska gå.


Efter tre timmar matte!


Kommentarer
Postat av: the nerd

Du kommer klara matten Ida, det vet jag. Tillsammans klarar vi det. Inte för att jag vet om jag klarar matte B men jag kan hjälpa dig med det jag kan :)

2012-01-16 @ 19:01:46
URL: http://kotlettkex.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tror på dig! Vad ingår förresten i matte B? (glömt bort, var 3 år sedan nu) de flesta siffror i matte kan man byta ut mot bokstäver, bara så att du vet ;P

2012-01-16 @ 21:52:03
URL: http://marperette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0