Hårförlängning - min åsikt

Mycket har hänt sen sist, right? Men jag bara måste slänga ur mig åsiker om kring ett ämne som man skulle kunna säga rör mig.

Hårförlängning.

Så obeskrivligt fult. 95% av fallen. Jag kan inte minnas många förlängingar som faktiskt ser bra ut. Det ser ju förjävligt ut. Håret delar sig, löshåret ligger som fem stripor på ryggen, det är inte inklippt, färgerna matchar inte osv osv. Flera av sakerna hör ihop, är pågrund av varandra, riktigt hemskt. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan vara nöjd med ett sånt hår. Jag börjar på riktigt bli allergisk mot allt som heter löshår.

Med ett undantag. Vill man bara ha tjockare hår och man gör det hos en proffessionell = löshåret är lika långt som ditt eget, färgerna matchar osv, då kan det vara okej. Då är chansen större att det inte blir dåligt, det blandar sig bättre mitt egna, vilket säger sig själv.

"Ja men lockar man håret syns det ju inte" - visst, för det är ju vrålsnyggt!! (..) Maria Montazami-wanna be? Det börjar man ju också tröttna på, minst sagt. Och jo, det brukar allt synas då också. Och varför tror ni frisörerna vill locka håret när ni går där ifrån? För att det är stylingen som avgör om kunden kommer tillbaka. Och de måste göra det bästa av situationen, det ser antagligen inte speciellt bra ut ;) Då man man lika gärna låta bli.

I mina ögon ska man ha väldig tur ifall en förlängning blir bra.


Vill lägga mig ner och gråta.


Ehm.. No thanks.

Kommentarer
Postat av: Elli

Åh, jag blev ju supersugen efter dessa bilder!!!



Haha... Eller inte :P

2012-02-27 @ 23:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0