I ditt öga dansar stormar små. Men det är du som för.

Något av världens bästa upptäckt måste vara metaforer. Även liknelser men metaforer är snäppet bättre.
 
Metaforer som många andra, som kanske inte ser tjusningen, stirrar på och undrar vad fan kossor på grönbete och känslor har för gemensam nämnare eller rymden och musik. Inte vet jag. Bara såhär vid första intrycket har de ju inte så mycket gemensamt men det är då du ska ner djupt. Analyseringen och fantasin kommer till. De ska bilda symbios i huvudet och jobba tillsammans. Sen tar man fram ett dokument och bara skriver. Skriver det som finns i huvudet just då. Det man kommer fram till. 
 
Det är grekiska för vissa och till dem önskar jag att jag kunde föra över lite av mitt tänk. 
 
För att sitta med analyseringsdokument och skapa den där symbiosen, helst tillsammans med lite musik skulle jag nog kunna leva på ett tag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0