Värdelös föreläsning

Hej! Idag var förmodligen den mesigaste och mest obetydelsefulla skoldag NÅGONSIN. Vi kom till skolan, vår nya lärare kommer och låser upp dörren varpå vi går in och sätter oss. Hon öppnar lektionen med att säga att hon precis blivit stoppad av en annan lärare som berättar att hon ska ta klass Gullhår till munktell där vi ska lyssna på en föreläsning som beräknas ta runt två timmar. Jaha, det var bara att gå dit. När vi kommer dit får vi slå oss ned i någon slags sal och sedan börjar det. Föreläsningen handlade enbart kring UF. Eeeeh hallååå, vi går frisör?! Jag säger som Gulletussan (Mia och Klara), "nej jag jobbar som frisöör" (1.46) Jag förstår helt och hållet att entreprenörerna hade superstor nytta av det här men inte vi?! Visst, frisörer öppnar ju ibland eget o.s.v. men det är ju inte UF? Jag har ingen nytta alls av det vi fick lyssna på. Det var bara att slösa bort ett lektionstillfälle. Oj vad jag hängiven jag låter, men alltså ni fattar? Hade faktiskt hellre suttit i klassrummet istället för att sitta där och uggla.

Jaja. Efteråt fixade jag en blomkvast och gick med Gullan till farfar. Konstaterade ytterligare en gång att blommor är min "grej" sålänge det bara handlar om att fylla på vatten i en vas och sätta ner blommorna. Kan sträcka mig till att öppna en påse med näring och hälla ner i vattnet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0