Sommarpratare - Maria Wetterstrand

Jag missar alltid saker och ting när de är aktuella, så som sommarpratare. Jag har däremot suttit och lyssnat på några utvalda pratare nu ikväll. Var inte så överdrivet intressanta människor i år, de två med bästa historierna var helt klart Cecilia Forss och Helena Bergström. Just nu lyssnar jag lite löst på Maria Wetterstrand.

Jag är otroligt "oinsatt" i politik, jag tror nog inte ens att jag minns namnen på de största partierna och dess ledare. Och Maria pratar i stort sett BARA om politik.. Jag förstår inte så mycket av det hon säger.. Love it. Varför lyssnar jag då? Jo, jag vill försöka få en bättre bild av henne, tänkte ge henne en chans. Behöver inte gå in på närmre förklaringar till varför jag inte varit hennes största anhängare.

Hur som helst, hon är ju från Eskilstuna, som jag. Hon gick på en skola som jag hade bild på under högstadiet. Lite kul att höra henne berätta om lärare som jag själv haft, haha, känns wierd att HON, som är "gammal" hade en lärare som fortsatt jobba så pass länge att JAG hade honom också. Att hon dessutom hade min farmor som dagmamma när hon var liten är också lite märkligt, hon borde känna sig gammal..... Hahaha ;) Nej du, Marre, du och jag har lekt i samma hus och antagligen kramats av samma kvinna också (min farmor alltså), lycka till i Finland eller var det nu var ni skulle flytta ;)


Klicka HÄR för att komma till hennes sommarprat.

(Tycker lite synd om henne när hon berättar att hon blev uppringd från Expressen några minuter efter att hon skulle köpa tunnelbanabiljett i spärren utan att veta att de inte tog emot kort. Ett av de få vittnena som kan ha hört hade alltså kastat sig över telefonen för att sälja något smaskigt. Likaså att reportrar SMÖG utanför hennes hem under "earth hour" och ringde för att kontrollera ifall hon verkligen var delaktig i projektet... Osv osv osv)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas du haft en bra lördag?

Kram!

2011-09-25 @ 00:56:47
URL: http://nightmarecandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0