Slangopedia ♥

Jag kollade runt lite på slangopedia efter att jag kollat upp "bortamatch", stötte på både nya och gamla ord ;) Det roligaste är nästan hur de förklarar ordet, haha..

Heteroflexuell: Att vara hetero, men att inse att man inte aaalltid är det men oftast.. "Jag är inte homosexuell, inte bi heller, utan mer heteroflexuell"
Skåp: 50+ kvinna som tror hon är 20 igen för att döma av kläder och smink. "Skåpen" är ofta solariebruna. "Äh, vi går till ett annat ställe, det är bara skåp här i kväll"
Runka bulle: En samling men runkar och kommer på en kanelbulle den som kommer sist får äran att äta bullen. (fyfaan så vidrigt, vad är det för underhållning?! Glad att jag inte är kille..)
Partille-Johnny: Klädstil som även kallas "fjoris". Killar med ofta halvlångt spretigt hår och snoddar på smalbenen, tjejer har ofta tights, även de har toffsar på benen, är blonda och lägger till w,e och h i sina meningar. "Partille Johnny 1: Assåå jaaweh mååwsteh till stawhn imohewwnn för awtt köwwpa liwwte kläderwwhh<3333. Partille Johnny 2:Jawwh hängerwwh meehwdd<33333" (hahahahaha fyfan)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0