Mens

Mia och Klara

"Rinner det lite blod från vaginahålet, ja då får man gå med skammen direkt."



Jag och min familj var i nyöppnade Erikslund i Västerås idag. Jag gick runt där, likblek och med en magmasserande hand halva tiden. Jag har nämligen Sveriges värsta mensvärk för tillfället. Riktigt jävla hemskt. För er som inte har mens så ska jag förklara en sak för er.

Det är inte superkul att darra av näst intill panik för att jag vet att värken går inte över, den är där den är, oavsett vad jag gör. Jag kan inte få bort den. När inte ens tabletter hjälper till 100% eller att de inte hunnit värka än om smärtorna kommer pang på, då är inte livet en dans på rosor alltså.

Så klaga för fan inte på en tjej/kvinna som har mensvärk. Vi har rätt att vara vresiga ett par dagar i månaden.

Fast. En sak får man klaga på. Fast det här är ju visserligen kvinnor emellan eftersom jag leder klagomålet, då är det lite mer okej. Det är när det är bloddroppar på toalettgolvet, ungefär där jag planerat att placera min väska under toabesöket. Jag vill inte ha en främlings, förmodligen mensblod på min väska. Människan kunde ju ha haft AIDS eller något. Inget jag känner saknas i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: mami

kämpa på Ida, det är jävligt jobbigt, jag vet.

Det är en klen tröst, men det går över.

Älskar dig

2011-09-25 @ 22:27:34
Postat av: mami igen;)

glömde ju säga...

ang det där du skrev om att vi har rätt till att vara lite vresiga några dagar i månaden..

Pappa fick sin beskärda del i morse;))

puss pårej:))))

2011-09-25 @ 22:29:31
Postat av: Elli

Men vet du gumman, p-piller hjälper till att dämpa mensvärk till viss del! Jag vet inte om det är något du testat men jag kan rekommendera det iaf :) prata med någon på ungdomsmottagningen om det och se vad dom säger :)

Hoppas du är frisk nu, så du inte behöver dras med både jävulsk mensvärk och sjukdomshistoria!! <3 massa kramar

2011-09-26 @ 22:29:38
Postat av: IDA - En drömmande TH-tokig blivande frisör

Elli, jag tror jag ska ta mig ett snack med UM, det skulle kunna behövas kan jag säga!

Kramkram

2011-09-27 @ 11:14:44
URL: http://ikwallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0