John Bauer

Hej där! Idag har jag varit i skolan och slavat hela dagen. Nej, jag överdriver en aning, det har varit hyfsat slappt. Som vanligt, höll jag på att skriva... Fast John Bauer är nästan lite känt som en slapp skola. På ett sätt är det sant då vi inte får t.ex. läxor och så men det missuppfattas också.. Vi som går på John Bauer får nog poäng för att söka till många utbildningar på högskola direkt efteråt. Vi läser många kurser och går för det mesta 8.40-15.40 om dagarna utan många och långa raster och lunch på över 50 minuter. Att läsa på John Bauer kräver dessutom någorlunda höga poäng från högstadiet så det är inga "jag-skiter-i-skolan-och-går-JohnBauer-för-att-slippa-göra-något-men-ändå-få-studiebidrag:are" som går där.

Jag har till och med fått höra att man inte kan "bli något" för att man går gymnasiet på John Bauer och alltså inte får läxor. Det tyder ju visserligen på trångsynhet och personen som sa det har sina störningar som vi inte behöver gå in på men det var i alla fall ett exempel på hur John Bauer tråkigt nog missuppfattas. Men men, kunskap är makt och personer som beter sig som i exemplet är därmed jävligt maktlösa.

Jag är otroligt nöjd med mitt val av skola. Det finns ingen annan skola som jag önskar jag sökt till som förstahandsval och tackat ja till.


JB är för dem som är något ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0