When your life becomes a war, set the world on fire

Never regret something that once made you smile. Never regret anything becuase at one time it was exactly what you wanted. Mamma frågade mig här om dagen ang tatueringar. "Om vi hade låtit dig göra en Tokio Hoteltatuering, som du vill förut, hade du inte ångrat den idag?" Jag svarade snabbt och säkert "nej". Aldrig. Tove frågade mig också för ett tag sedan om jag någonsin ångrat mig när jag tagit vissa speciella beslut och svaret är alltid samma sak. Nej. Jag är inte personen som ångrar.

Jag förstår inte grejen med att ångra, saker och ting är gjorda. "Stora saker" som gått fel, har gjort mig till den jag är idag och de små är ingen idé att lägga någon energi på. Oavsett om det var jobbigt då, eller om jag tyckte det var rätt. Spelar ingen roll. Finns ingen mening. Live today. Trassla inte in dig i gammalt skit, det du gjorde och var med om då hände. Då. Fokusera på nuet, lev för idag. Inte för igår, då glömmer du det viktigaste. Lyckan finns idag och imorgon.



Don´t regret anything you did, because in the end it makes you to who you are.

Kom ihåg det, kära vänner.


Kommentarer
Postat av: Mami

åh Ida, du är så klok, blir tårögd.

<3

2011-10-14 @ 12:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0