Inspiration - sovrum

Jag har affischer över hela mitt rum. Tokio Hotelaffischer. Mitt rum och någon typ... trettonårings rum ser ganska identiska ut. Jag fyller 17 om sex veckor. Mm.. Fast jag har känt att jag har velat haft dem kvar, jag har trivts med dem. Fram tills nu. Det är inte så att jag vantrivs eller så, men nu är det första gången jag känner att "jag skulle faktiskt överleva utan att ha fyra ansikten stirrandes på mig. Jag kan ha ett fint rum utan 150 affischer på väggar, dörr och garderob".

Jaha, tänker ni, varför tar hon inte bara ner dem då? Jo, jag har levt med affischer sedan jag var 13-14 år. De har inte alltid suttit på samma ställen. Jag har ändrat om gaaaanska mycket. Affischerna sitter uppe med nålar. Tror ni förstår hur tapeten under ser ut.

Alltså, det är inte bara att ta ner skiten. Jag vet inte om "jag" orkar tapetsera om rummet. Problem problem.


Jag hoppas att ingen människa har ett sådant rum. Stackars, aldrig veta om h*n är hemma eller på sjukhus. Fast det är kanske såhär, människan i fråga kanske bodde mycket på sjukhus som liten och därför känner längtan tillbaka? 

Som ni förstår, jag hatar ljust. Jag klär mig inte i ljust, jag sminkar mig inte ljust, jag färgade bort mitt ljusa hår till raka motsatsen, osv osv osv. Skulle aldrig någonsin i hela mitt liv möblera ett rum i enbart ljusa färger.


Sådär ja! Det börjar likna något! Snyggt! Färgerna, yes. Sängen ser dessutom jävligt skön ut.


Byter man ut de vita sängkläderna såå ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Äh, om två år flyttar du hemifrån och då kommer det vara skönt att komma tillbaka till "flick"rummet och allt ser ut som det alltid har gjort =)

2011-10-02 @ 18:20:48
URL: http://marperette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0