SM

Frisör SM. Det är något klass Gullhår, och övriga frisörklasser på John Bauer ska delta i. I tvåan tävlar man i herrfön och kort festfrisyr (dam) och eftersom jag går andra året är det mina aktuella områden. Herrfönen är strikt, det finns inte så mycket som kan skilja våra bidrag åt. Och nu kommer "mennet". Damfrisyren.

För några veckor sedan blev vi tillsagda att plocka fram tre frisyrer som vi skulle kunna tänka oss att klippa. Våra lärare sa åt oss att tänka stort, inget mes utan hårda kanter, assymetriskt o.s.v. o.s.v. Jag vet inte hur många frisyrer jag ritat upp. Extrema frisyrer.

Nu har våra lärare varit på någon kurs där domarna i tävlingen berättade om vad de tycker om. Helt plötsligt blir vi tillsagda att tänka "page". Page?! Jag höll på att smälla av, förlåt, men det är sant. Vi får direktivet att tänka tvärtom och ska göra om våra idéer. vi får agrumentet "ni går ju faktiskt bara i tvåan". Då är det tydligen page som gäller.

Jag vet inte om det är för att smöra för domarna eller vad det är, men jag vill inte vara med längre. Jag vill inte stå och klippa samma frisyr på min tävlingsdocka som jag gjorde på en kund för ett par veckor sedan. Jag ville ta ut svängarna, göra något stort, vara kreativ. 

Just nu känner jag att jag hellre rullar permanent än att stå och klippa min fräsiga page på en docka med frissigt plasthår, en docka med knappt några längder kvar då den hängt med på alla olika moment under mitt 1,5år på frisörprogrammet. 

Vår tröst: Vi får i alla fall lägga till en lugg, eller låta högersidan vara lite längre än vänster. Känner ni lukten? Lukten av tävlingsfrisyr.



SM-frisyr anyone?


Kommentarer
Postat av: en förbannad jävel

Jag blir så jävla irriterad. Vet inte ens vad jag ska säga.



2011-11-23 @ 21:53:02
URL: http://kotlettkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0