Femte november - tjugofjärde december

Ja, "dagens" datum är femte november och för X antal dagar sedan började affärer och butiker ställa fram för julen. Jag blir ju nästan lite deprimerad. Man hinner knappt hänga på sig halsduken innan kulor i alla möjliga färger och stakar i olika designer trycks upp i ansiktet. Haha, perverst. Kidding. Menar faktist julgranskulor och ljsusstakar, kanske ni förstod ;)

Hur som helst, back to det seriösa. Jag vill varken köpa julglitter, inslagingspapper med tomtar på eller sminkset som det står "god jul" på. Verkligen inte. November borde vara julfri, åtminstonde till första advent.

Jag kommer få magsår när det börjar spelas jullåtar överallt, det pallar jag inte med. Bjällerklang, Rudolf och tindrande stjärnor får vänta. Det som är värst är kanske alla dessa kända människor som envisas med att spela in dåliga jullåtar och släppa dem på någon ljuvlig julskiva. Mm, nej tack. Jag kör hellre ner fingrarna i ha**en än att spela dem.

Jag hatar även att man inte kan köpa presenter i december, VANLIGA presenter till en far som fyller i slutet av månaden till exempel. Nej, ber man kassörskan/kassören slå in det man köpt får man det automatiskt inslaget i papper som täcks av feta, skäggiga gubbar, klädda i rött och som står och vinkar. Det slutar alltid med att man får slita upp deras stressiga och slarviga inslagning för att klä om paketet med något normalt papper.

I varenda liten vrå på stan som är ledig ställs det en stol och där ska en tomte sitta och leka barnvakt medan morsorna och farsorna ska yra omkring för att köpa det där nya tevespelet ungen nyss pekat på. Helst ska tomten i fråga också bjuda på godis till oförskämda ungar som inte fått lära sig hur man för sig i olika situationer och som tar näv-vis med färglatt inslagna karameller.

Jag önskar jag tyckte det var mysigare. Tur att jag får ägna mig lite åt en av mina favoritsysslor här i världen, ge bort klappar till dem jag tycker om. Alltid något att hurra för!




Kommentarer
Postat av: martina

Just nu har jag 4st superhärliga tävlingar i min blogg!



I den första tävlingen kan du vinna en snygg & stilren ljuslykta från Blomus!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9227/tavling-vinn-en-ljuslykta-fran-blomus/



I den andra tävlingen kan du vinna naturliga hår & hudvårdsprodukter från Eilas till ett värde av 200kr!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9243/tavling-vinn-produkter-fran-eilas-till-ett-varde-av-max-200kr/



I den tredje kan du vinna riktigt roliga spel från Prylsjuk!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9547/tavling-vinn-roliga-och-enkla-spel-fran-prylsjuk/



Och i den fjärde tävlingen kan du vinna ett valfritt plagg från Misslia!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9673/tavling-vinn-valfritt-plagg-fran-misslia/



Ha en bra dag :)

2011-11-06 @ 11:39:45
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Mikaela

Jag hade accepterat att julpyntet tagits fram, tills jag såg en bil med två julgranar på taket förra veckan. ALLTSÅ KOM IGEN.... Julgran 4:e november? :S Det är ju inte klokt!

2011-11-07 @ 22:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0