Storbritanien

HAHA min syster frågade precis om Storbritanien, vilka länder som ingår. Jag svarade "england, skottland och irland". Mamma ropar från köket "england, skottland och WALES är det väl??" eh ja just ja. Irland är ju ett eget land.... Så frågar Elin även om länderna stavas likadant på svenska som på engelska, "Ja" svarar jag men sen kollar jag upp det på google, hehe.. Just ja, skottland och irland stavas det på svenska ja.. Bra Ida, geografilärare nästa?!

Nu känner jag vitlöksdoft från köket, vi ska äta kyckling- eller tonfisksallad och eget vitlökssmör på bröd. Som ni vet älskar jag sallader!



Tror jag ska plugga på detta.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu ska vi inte glömma bort Nord Irland som faktiskt tillhör GB, det gör även Gibraltar(liten halvö, typ klippa, söder om Spanien befolkad av en massa apor eller något) ;P

2011-05-30 @ 17:23:50
URL: http://littra.blogg.se/
Postat av: Maria

Sv: Hahahaha, helt klart fysikB^^ Eller så har man varit på Gibraltar, och på bussresa i Skottland. Man får reda på så mycket man egentligen inte vill veta på bussresor...

2011-05-30 @ 17:58:30
URL: http://littra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0