Prata engelska med främlingar

Ni kommer kanske ihåg att jag skrivit tidigare om att vi skulle roa oss med att prata med random people på stan. Det gjorde vi också. Vår "lärare" (som egentligen är lärarkandidat men som höll i denna lektion) hade fixat ihop oss i grupper och skrivit vad vi skulle fråga. Förstår inte varför egentligen, det hade vi väl själva kunnat fixa? Men nej, hon ska göra grupper till allt... Jaja, skitsamma. Det gick bra och var kul när man väl kom igång.

Min grupp bestod av mig och tre andra, vi kom från Ryssland och skulle hitta ett hotell. Jag började och frågade en kvinna, hon blev typ livrädd när jag kom fram med mitt "excuse me". Senare kom det fram att en grupp precis innan hade frågat henne också och då ville hon inte heller säga något. Sen gick vi in i en butik och haffade en tjej på gatan. De var i alla fall vänliga och ville hjälpa fyra vilsna ryska turister ;)

Efter den "övningen" lekte vi och sedan avslutades lektionen med fika. En helt okej lektion! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0