Manlighet

En sak jag kan bli både trött och arg på är när speciellt killar men även tjejer säger att det är fjolligt när en kille/man gråter. Precis som att det är "bögigt" med smycken eller en rosa t-shirt på en kille. Hell no säger jag. Manlighet kommer innefrån, är en kille säker på sig själv och sin manlighet kan han göra en t-shirt manlig som någon med mindre självkänsla inte skulle kunna göra manlig. En kille som vågar gråta är oftast en kille som är säker i sig själv. Att påstå att det är fjolligt med deverse saker säger mer om den som sagt det än om den som gör/bär det.

Detta har jag tänkt på flera gånger men anledningen till att jag skrev ned det nu var p.g.a. Martin Granetoft i Big Brother. (För er som inte ser på big brother: ett av veckans uppdrag har varit att stå helt stilla när en röst säger "freeze". Big Brother har i skrivandets stund skickat in två anhöriga sammanlagt. Saras syster och Martins syster.) Martin står helt stilla medan hans syster berömmer honom och sedan kramar honom. Så stilla det bara går när tårarna sprutar. Han rör sig inte alls, så otroligt starkt. (Notis: han var inte den enda som grät kan jag säga. Och då menar jag inte hans syster eller de andra deltagarna..... Blödig tjej over here..) Sen går jag ned bland kommentarerna och ser kommentarer så som "Bland det fjolligaste jag varit med om, själv satt man inlåst i 8 månader utomlands inte fan grät man när man träffa familj för det.  Vart finns alla männen egentligen". Då gick jag igång. Martin "KAN" gråta och fortfarande vara den man han är. Varför? Jo, för att han vet att han är manlig och DET är vad manlighet handlar om. 
 

You go handsome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0