jag som trodde det skulle bli lätt

Som jag skrev om tidigare var jag upprörd över de nya gesällreglerna och nu snurrar det ordentligt i mitt huvud. I höstas när jag fick reda på att det krävdes x antal tusen arbetstimmar för att ens få ansöka om gesällprov sållade jag bort det. Jag tänkte att det har jag inte tid med. I onsdags fick vi mer detaljerat förklarat och efter att ha diskuterat fram och tillbaka med mamma och pappa är jag inte så säker på att inte försöka längre. Det känns fortfarande inte som att jag har tid att typ "praktisera" ett par år för att sedan försöka mig på gesällen men det kanske lönar sig? Jag måste ju ändå spara pengar till hår- och make-upartist kursen och jobba.. Vad skulle jag jobba med? Kassörska på Ica? Jag kanske inte tjänar mer pengar på Ica än på en salong. Kanske kommer gesällbrevet vara det som väger över till att jag får mitt drömjobb senare i livet?

Fan. Jag är glad att jag slipper ta det beslutet nu. Jag är kluven. Jävla regler. Det verkade ju så lätt förut.


to be contuined


Kommentarer
Postat av: Maria

För det första var den där sminkningen grymt snygg!

För det andra, jag är inte särskilt insatt i det där med gesäll och liknande... Men gesäll är som ett intyg att du kan det du kan va? Det kan vara grymt bra att ha i framtiden iaf, ger väl högre lön och större chans till(bättre)jobb?

När är det du måste ta det beslutet?

2011-05-21 @ 16:32:41
URL: http://littra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0