Det är inte JAG att träna

Ibland "ångrar" jag att jag inte tycker det är kul att träna. Jag hör ofta folk som pratar om träning, att de tycker det är så kul att t.ex. vara ute och springa, köra spinning på Friskis eller något annat. Jag tycker inte det är kul. Inte över huvud taget. Jag hör även att det bara är att hitta sin stil av träning, det man tycker är kul men tänk om man inte tycker något är kul? Det kan vara okej att vara ute och gå, om man har någon att gå med men jag har sån dålig självdiciplin när det kommer till sånt jag inte jublar över att göra. Dessutom ser jag inte prommenader som vidare träning.

Jag skulle vilja tycka det är kul men det är inte jag att träna. För ett år sedan tränade jag lite på Gympozz, träning i grupp, "Body attack", det var inget vidare. Faktiskt inte. haha.. Jag tröttnade rätt fort och hatade det mer eller mindre i slutet. Jag gick mest för att jag hade köpt det där terminskortet för 700kr och för att den jag gick med inte ville gå själv eller något i den stilen. Och det kan jag ju förstå, vi skulle ju träna tillsammans och då är det ju inte så muntert om den ena hoppar av efter två veckor. En anledning till att jag inte tyckte om det var nog för att jag inte såg något resultat. Jag var/är lite otålig. Jag tränade för att se resultat och jag såg inget, klart jag tappade motivationen!

Jag gillar inte att bli svettig även om det är sjukt skönt att gå ifrån träningsstället och veta att man gav allt. Jag tycker inte om att ha solkiga träningskläder, sminket kladdar och håret äcklar. Dessutom, att vara i en svettig sal med andra personer som vanligtvis har bättre kondis och fysik än jag hör inte till min "topp 3lista" på favoritsituationer.  

Jag har aldrig gillat tränande och kommer nog aldrig göra det heller. Jag har dock utvecklat min åsikt till skolidrotten väldigt mycket senaste året, nu kan det vara roligt och jag är med för att göra mitt bästa. För ett år sedan och tidigare "hade jag mens" mest hela tiden.. Var det inte mens så var det huvudvärk, eller illamående eller bara ont i foten..


Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha, jag är precis likadan, nästan iaf. Zumba är äckligt kul, och när man då har det på hårddisken och kan köra hemma är det helt okej =)

2011-05-11 @ 22:12:55
URL: http://littra.blogg.se/
Postat av: Tttttove

Vi är precis likadana du och jag, förutom en liten grej. Jag gillar att dansa. Annars så hatar jag att träna, det är inte kul. Så jag fattar precis vad du menar <3

2011-05-11 @ 23:49:30
URL: http://kotlettkex.blogg.se/
Postat av: dilnaz

Skratta! Det är bra träning för magmusklerna ;) får man till ett ordentligt skratt så kan man också öva sig i att hålla andan

2011-05-12 @ 16:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0