Ananaspaj - recept

Pajen är gjord och har stått ett tag så fyllningen fick stagga till sig lite.. Jag känner mig lite som en liten "husmor" när jag bakar och gör mat omvartannat. Men det gör jag ju för att det är kul =) Hur som helst, pajen blev skitgod. Söt men jävligt god jag kan berätta. Ni borde göra den.

Pajskal:
125gram margarin
1,5dl socker
3dl vetemjöl
1tsk bakpulver
1 nypa salt

Fyllning:
2st ägg
0,5dl socker
1msk vaniljsocker
2dl creme fraiche
1,5dl krossad ananas

How to do it:
1. Sätt på ugnen på 225grader.
2. Smält smör och låt svalna lite.
3. Blanda ned alla torra ingredienser i en bunke.
4. Häll i smöret och blanda ihop. Degen ska bli smulig.
5. Tryck ut degen i en pajform.
6. Vispa ihop allt förutom ananasen.
7. Nu rör du ned ananasen.
8. Häll nu ner smeten i pajskalet.
9. In med pajen i ugnen och låt den stå i c:a 15minuter.
10. Stäng av ugnen och låt pajen stå kvar i eftervärme minst 30minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0