17 maj - internationella dagen mot homofobi och transfobi

Jag tycker homofobi är äckligt.

Jag förstår, ärligt inte, varför alla de personer som inte är hetero ska vara mindre värda eller helt enkelt något att höja på ögonbrynet för. Det är inget konstigt. Förr sågs det som en sjukdom och det gör mig illamående. VARFÖR?! Homofobi är något jag aldrig kommer förstå mig på.

Precis som jag skrev i "Justin Bieberinlägget", de människorna måste det vara något allvarligt fel på. Man ska inte behöva skämmas för något, inte musiksmak, inte bakgrund, inte utseende och verkligen inte sin sexualitet. Alla har rätt till att vara sig själva. Var stolt, det blir så mycket roligare då.


Kommentarer
Postat av: långhalm

DU ÄR SÅ KLOK!

2011-05-17 @ 21:12:07
URL: http://kotlettkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0