Hur kom jag på att jag vill bli MUA?

Jag vill utbilda mig och arbeta som hår- och makeup artist. Det har jag vetat på riktigt i tre år. För tre år sedan utbildade sig min äldsta kusin till MUA i Stockholm och jag var mäkta imponerad vill jag lova. Jag var helt i extas när pappa sa det, tror det var en söndagmorgon och jag hade knappt vaknat till. Fast när jag fick veta det, DÅ vaknade jag kan jag säga. Fast det bästa var inte när jag fick veta det utan när hon tog med sig mig och Elin till Stockholm som modeller. Ojoj, vet inte om jag någonsin varit stoltare. Haha! Det var det häftigaste stället jag tyckte jag varit på. Jag satt först modell under en genomgång läraren höll, sen var det Ellis tur att sminka mig. Det blev supersnyggt och jag strålade. Sen visste jag att jag skulle bli MUA. Det var det där besöket som fick mig att vara stensäker.

Elli var min största idol EVER och bara det att hon tog med mig och syrran till stora huvudstaden man bara var med mamma och pappa var ju större än störst, fast det visade jag nog inte då, jag var ju 13 och urball.

Jag tror på ödet och är det meningen att jag ska jobba som MUA så kommer jag göra det och antagligen kommit på det på ett eller annat sätt men jag tyckte mitt sätt var ett ganska fint att att upptäcka det på :) Tack Elli ♥

Jag har dessvärre inga bilder från den kvällen, de verkar jag ha gömt någonstans. Får bli lite random MUA-bilder




Kommentarer
Postat av: elli

Älskade fantastiska kusse! vet du har otroligt varmt dina vackra ord berörde?! Dessa meningar stoppar jag djupt in i hjärtat och där ska dom förevigt förbli <3



Haha, det är egentligen sjukt vad vi är lika, men samtidigt väldigt olika :) Följer man sina drömmar så hamnar man där det är menat.. oavsett hur man kommer dit!



Massa kärlek!! <3

2011-06-13 @ 22:28:03
Postat av: IDA - en drömmande TH-tokig blivande frisör

ELLI, du har så rätt! Jag längtar väldigt mycket till jag får följa dem på riktigt, när jag är fri (dvs om två år ;))



Ja du, lika fast olika är vad vi är! :D



Du är ju min stora, häftiga kusin, jag kommer alltid se upp till dig!



Många pussar och kramar <3

2011-06-13 @ 22:44:09
URL: http://ikwallman.blogg.se/
Postat av: elli

Ja men exakt, om TVÅ år så är du fri att följa drömmarna till fullo :)



söta fina! <3 Jag blir så glad att höra det från dig! :)



PUUUSSSSSSS!



Ps. Såg precis att de visar BB-repriser om kvällarna nu kl 23 ;) Och jag som "missade" första 3-4 veckorna PERFEKT :)

2011-06-13 @ 23:11:41
Postat av: IDA - en drömmande TH-tokig blivande frisör

ELLI, åååh fan vad nice, awesome! Nu vet jag vad jag ska titta på om kvällarna, även om jag redan sett det :D



puss <3

2011-06-13 @ 23:18:54
URL: http://ikwallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0