Att (inte?) vara flitig

En sak som slog mig på avslutningsdagen i torsdags var att de som får stipendium är flitiga. Det är dels därför de förtjänar dem. Jag upplever inte mig själv som flitig. Fast det skulle jag vilja vara. Problemet är bara att jag tröttnar. Jag är inte flitig på samma sätt som stipendiumbarnen, jag är flitig när jag vill och jag vill när det är något jag tycker är kul och brinner för. Typ när jag skriver och sminkar. DÅ jävlar är jag flitig, noggrann och perfektionst.

Jag har aldrig varit en "pluggis", varken på ett positvit eller negativt sätt. Jag har bara rullat med och fått bra betyg för att jag kan, men inte för att jag flitigt jobbat på lektioner, efter skolan och in på natten. Jag är inte riktigt den som ägnar skolarbete så mycket tid. Jag är inte den teoretiska, jag är praktisk.

Jag går inte ett pluggprogram, jag har inte högar av läxor efter skoltimmarnas slut och jag säger inte ifrån till vänner för att jag måste fila lite på en powerpoint till skolan. Kanske är det för att jag går frisör på läxfri skola och jag hinner klart på lektionen men ändå..

Kanske håller vissa inte med mig utan tycker jag är en flitig elev, inte vet jag men det är såhär jag upplever mig själv.

Skitsamma, jag är flitig på mitt sätt och för det mesta nöjd med det. Och det är vad som räknas.

Kommentarer
Postat av: dilnaz

Ville bara säga att du använde ordet flitig åtta gånger i detta inlägg. Nio om man räknar med rubriken.



Hahahah nej jag har inget bättre för mig :(

2011-06-15 @ 00:47:38
URL: http://tokiofreak.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0