Ida goes a paddlare

Snart ska jag ge mig iväg för att paddla i Vilsta. Förra gången skrek jag av panik 10meter från vattenkanten så en dåvarande klasskompis fick "simma ut" (läs: Gå ut) och dra in kanoten igen. Det var fyra år sedan. Vi får se hur det går idag.

Jag vet inte riktigt vad man ska ha på sig när man paddlar, jag har i alla fall inte planerat att ramla i så.. Mamma sa till min lättnad att det är svårt att välta kanoten och att man i regel inte lyckas med det om man bara sitter där i. Anledningen till att jag inte vågade längre förra gången var nog att den vinglade så mycket och jag trodde vi skulle ramla i. Jag tycker inte om offentligt vatten, typ Vilstabadet. Det är inte min grej liksom. Vem vet vad fan man kan simma på?! Kan ju ligga ett lik eller vad som helst på botten. Räcker med att det finns fiskar som simmar slalom runt mina ben.

Senare ikväll hoppas jag på att hinna fixa Elin och hennes kompis hår, de ska ju på "ufofest" i skolan. Då jag inte vet när jag slutar är det inte riktigt säkert. Fast jag ska göra mitt bästa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0