Hus 35/ midsommarplaner

Det har varit en otroligt lugn dag idag måste jag säga. Jag gick upp runt lunch, chillade, åkte sen till farmor för att hämta sängen och lite annat. Jag älskar farmors hus. Jag har ägnat otaliga nätter och högtider där. Lekt på tomten, kollat på film på övervåningen, vuxit upp i doften av farmor och farfar. Det är hos farmor och farfar jag och Elin sovit hos om mamma och pappa behövde barnvakt. Varje julaftonskväll har firats hos farmor och farfar. Farfar kom och hämtade mig i skolan som liten och åkte hem till huset där vi fikade, spelade kort lekte i lekparken och på tomten och bara var. Det huset och den speciella doften kommer alltid vara speciell för mig.


Snart ska jag förbereda en grej till imorgon. Vad är hemligt då mina gäster inte vet vad det kommer bjudas på. Övriga familjen ska hem till min farbror med familj. Där ska de grilla och sånt som vanligt. Det blir hela släkten förutom jag då kan man säga. Min yngsta farbror är knappt att räkna med längre. Dessutom ska han och min kusin till Strömstad tillsammans med hennes mormor och mamma. Så det är inte bara grillningen som upprepas i år igen.

Nu ska jag springa iväg och fixa hemliga saken ;)

Kommentarer
Postat av: Mallan och Didde

Trevligt med midsommar!

Vi blir också hemma. Det är med familj och släkt midsommar ska firas! Det är då det är som bäst:))

Trist att en del av familjen valt att fira på annat håll. Att ni inte följde med?:))

Ha det så gott och hälsa familjen!



2011-06-23 @ 18:48:52
Postat av: Linn

fin blogg du har! :D

2011-06-23 @ 19:04:39
URL: http://alreadythere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0