Västerås och Ica Maxi

Runt 13 hämtade vi upp kära mormor och åkte sedan till Västerås. Vi gick på Ikea, åt på Donken (jag fick offra mig...) och sedan åkte vi till favoritaffären Ica Maxi. Jag har varit på nya Ikea i Erikslund tidigare fast det slog mig även denna gång att det är jävligt stort! Förut visste man ju precis vart allt låg, jag kan se hela varuhuset framför mig o.s.v, haha nu får man gå till en av kartorna som finns lite varstans och titta ^^ Fast fint är det :)

På Ica Maxi stöter vi på min gamla lågstadielärare Jenny med familj! Eller ja, jag hade henne halva ettan och hela tvåan. Hon är rätt så fantastisk! Jag gillar att träffa gamla lärare, faktiskt. I alla fall såna som Jenny. Hon är otroligt varm och så rar på alla sätt och vis. Jag fick som vanligt en lång, lång kram och hon pratar till en som om vi känner varandra jätteväl. Jag menar, jag var typ 7-8år när jag hade henne som lärare. Visserligen så träffades vi ofta utanför skolan då vi bodde nära varandra och vi har båda hundar. Vi har till och med uppkallat en speciell promenadgång efter henne, "Jennysvängen". Om någon har gått Jennysvängen så betyder det att personen har gått förbi hennes gamla hus ;) Så har vi sagt sedan jag gick i 2an.. Haha och när de åker förbi vår gata tittar de alltid upp mot vår balkong och på gården för att se om de ser någon av oss. Hahaha! Träffade henne förra året (?) på Corner och då kom hon ihåg hela min familjs namn och hundarnas namn o.s.v., hahah hon har koll den kvinnan ;) Lite amazing eftersom det var c:a 8år sedan jag hade henne. Menmen, hon kommer minsann ihåg allt!

Det är lite speciellt att stöta på t.ex. lärare, såna som man kopplar med förr, då när jag var liten. Det är egentligen då jag verkligen kommer underfund med att jag har vuxit, rätt rejält.

Hujeda mig, utan smink och allt ;)




Kommentarer
Postat av: Elli

Du är så jäkla fin utan smink! <3 ida-naturell :)

2011-07-17 @ 20:32:52
Postat av: IDA - En drömmande TH-tokig blivande frisör

Elli, aw, tack ^^ :) Puss

2011-07-18 @ 01:38:14
URL: http://ikwallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0