Och genomskinlig grå blir jag utan dina andetag

Det sägs att man måste uppleva vissa känslor själv för att man ska kunna förstå dem, likadant är det nog med ödet. Det känns i hela kroppen när man förstår att ödet inte bara är ett ord, utan att det är någon slags tro. Det vet jag. För varje gång jag ser på en rödhårig tjej vid namn Tove*, känner jag den där känslan. Känslan av ödet. Känslan av att ha hittat rätt. Känslan av att förstå att ödet existerar.


Jag har faktiskt längtat efter den här dagen, tionde december. Det har känts lite konstigt att vara något du inte varit. 17. Men nu så är du också en stor tjej. Om ett år Tove, då jävlar. You and me, against the world, for real. 18, here we come.


Tove, världens bästa vän, min andra halva som känner mig bättre än vad jag själv gör ibland, jag hoppas du får en underbar dag. Om inte du förtjänar det, vet jag inte vem som gör det.


    * För varje gång jag ser på dig, Tove, känner jag den där känslan. 





Grattis på (den efterlängtade) födelsedagen Gullan ♥


Kommentarer
Postat av: Mami

så fint skrivet Ida! <3

2011-12-10 @ 22:48:21
Postat av: bästa vän

jag älskar dig! <3

2011-12-11 @ 20:16:03
URL: http://kotlettkex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0