White wedding

Jag är en sucker för bröllop. Riktig sucker. Verkligen alltså. No kidding. Ni hajjar allvaret?

I och med att jag är så förälskad i hela grejen av bröllopet så ser jag på det väldigt seriöst. Alla detaljer är stora detaljer, till och med de små. Det som eventuellt är viktigast runt hela situationen, materiellt sett, är ringen. Eller snarare, ringARNA. Förlovningen är alltså medräknat under ordet bröllopet.

Jag vet hur min förlovningsring ska se ut och jag vet vad jag vill ha för någon vigselring. "Problemet" är bara att här i Sverige är förlovningsringarna så otroligt tråkiga. För mig. I mina ögon. Jag är ju lite mer extrem av mig.. Alltså kommer det säkerligen bli svårt att skaffa fram min ring. När man förlovar sig ska det vara en slät ring, och båda parter ska ha likadana. Mannens, förutsatt att det är en man och en kvinna som förlovar sig, kan vara lite bredare och någon liten ingraverad sten kan skilja dem åt men annars ska de se snarlika ut. Kommer aldrig på fråga här inte.

Jag ska ha en stor, pampig ring med en stor diamant i mitten och runt den ska det vara rader med smådiamanter. Sådan stil är det på vigselringarna här i IKEA- och falukorvslandet. Varför då?! Nä du, min blivande man, här ska vi inte köra på svennebanantraditioner. Och kom ihåg att du ska fira på riktigt, ner på knä, blommor och fint litet tal innan asken där den perfekta ringen bevarats i öppnas.

Behöver jag säga att jag längtar?!



Nej tack/No thanks/Nein danke.

Inte perfekt men det börjar lika nått..

Now we are talking.


Kommentarer
Postat av: wife

DU.... vet exakt hur du känner!



OM MIN MAN LÄSER DET HÄR: TA IN ALLT SOM STÅR OVAN OCH PRATA MED IDA. HON KAN HJÄLPA DIG ATT PLANERA OCH ALLT SÅNT!

2011-12-26 @ 22:08:42
URL: http://kotlettkex.blogg.se/
Postat av: Maria

Underbart då att de översta ringarna är snarlika min systers och hennes fästmans ringar xD Men de är vackra på sitt sätt de med...

2011-12-27 @ 14:15:41
URL: http://marperette.blogg.se/
Postat av: Maria

oj, glömde ju... Av vad jag har fått reda på gick frieriet i ovan nämda fall till precis så som du beskrev det^^

2011-12-27 @ 14:16:26
URL: http://marperette.blogg.se/
Postat av: Elli

Ida!!!! Vi har samma smak, även här! Det ska vara en stoor sten och massa små :) jag drömmer om en gul eller rosa diamant, grrrr!

Men man kan inte få allt här i livet..

2011-12-28 @ 19:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0