Om jag fick önska mig...

Tur att det snart är jul då, tänker ni kanske. Jo, möjligtvis om det vore något annat.

Jag skulle vilja ha ett ställe att gå till. Ett tyst, lugnt, fint och "bortglömt" ställe. Ungefär som Eva och Annikas ställe i Eva & Adam. Eller hustaket i One Tree Hill. Några sådana vet jag inte om de finns här. Alla ställen känns redan upptagna. Det tycks inte finnas något berg eller äng där det redan inte är massa folk. På bergen hänger alkisar och några vidare ängar finns ju inte. Och jag vill ha ett i närheten där jag bor. Allt här är så litet att alla platser har redan uppfunnits. Och så är jag ju lite feg också och skulle inte vilja sitta själv i en skog när det börjar skymma.

Dit skulle jag vilja gå för att bara ta det lugnt. Visa upp för speciella personer som ska utbrista "wow" av beundran, fundera varför de inte har ett likadant ställe. Och då skulle vi kunna dela på det. Dit skulle folk gå ifall de letade efter mig och jag inte kunde hittas någon annan stans.

Jag skulle bara sitta där i min egen värld, eller i min och någon annans värld. Skulle bara vilja ha ett speciellt ställe att gå till. Som är mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0