Se upp för en svart V70...

För snart kommer jag ge mig ut. Tidigast i helgen, annars i början av nästa vecka. Det är nämligen såhär att som ni kanske minns gick jag handledarkursen med daddy för tre veckor sedan, vi har betalat in alla kostnader för länge sedan likaså min hälsokontroll och syntestet. Har vi fått något lämplighetstillstånd? No. Nein. Nej. Inte ett enda. Däremot har transportstyrelsen skickat ut X antal inbetalningskort, enligt dem hade vi inte betalat in 170kr för pappas handledarskap. Men jo, många veckor sedan betalade mamma in det. Igår fick vi ett nytt och då stod det att om vi inte betalade in så skulle pappas ansökan avvisas. Så ja, mamma ringde till styrelsen idag och ooooojdå, det hade blivit ett feeeel i deras daaator. Såklaaaart. Kvinnan som hon pratade med fick godkänna manuellt och sa att tillståndet skulle skickas idag eller imorgon.

Känns så jävla surt, jag kunde ha börjat köra för två veckor sedan... Anledningen till att vi inte ringt förrän nu var för att det kan ju ta ett tag innan allt godkäns o.s.v. Vi har hört från andra att de har en tendens att skicka ut flera inbetalningskort men att de bara är att strunta i. Som tur var fanns alla betalningar och inskickningar registrerade i hennes dator.

Så snart smäller det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0