If you don´t like it, fuck you

Nationalencyklopedin förklarar en blogg såhär, ”personlig och öppen dagbok eller logg på webben, typiskt bestående av regelbundna skriftliga inlägg med personligt hållna iakttagelser och synpunkter på dagsaktuella händelser.

I den här bloggen, som du som läser just nu frivilligt gått in på skriver jag vad fan jag vill, när jag vill, hur jag vill. Det här är MIN blogg, det är jag som bestämmer över den. Jag har den för att skriva om min vardag och allt som har med den att göra. Jag skriver vad jag tycker, rakt och ärligt. Men jag är snäll, jag hänger inte ut folk. Jag vet inte vilka ni som läser är, jag känner inget behov av det heller, därför låter jag den vara öppen. Skulle jag någon gång sätta lösen på den skulle det inte bero på att jag har något att dölja utan för att jag vill begränsa läsarantalet.

Hur som helst, när jag skriver om problem skriver jag så utomstående inte förstår vem jag skriver om, jag hänger inte ut någon. Så kom för fan inte på påstå det. Att vara vuxen, riktigt vuxen och skylla på andra för att rädda sitt eget skinn för en period är riktigt jävla fegt.

Den som inte vill läsa sanningen om mitt liv kan radera bloggen från sitt minne. Den personen behöver inte gå in här igen, går man in här vill jag fan inte höra något skitsnack efteråt från något håll. Jag har inte gjort något fel. Det är inte mitt fel att vissa personer runt omkring mig är patetiska jävlar. Men det är dels jag som drabbas. Jag är omringad av det och kan inte mycket göra.

Jag tvingar ingen att läsa.

Och du, du läser ju tydligen. Är det inte bättre att du lägger din energi på att leta ny lägenhet så du slipper det där trollet?! Tyck inte synd om dig själv, inte när du själv satt dig i situationen och kan ta dig ut utan att göra det. Du kan inte vara självisk, du har ett oskyldigt barn att tänka på.



jag är starkare än du
Det har jag lärt mig nu
Du har sårat mig mera än du tycks förstå


Kommentarer
Postat av: YOUR BFF

Så jäva bra skrivet Ida! I'm on your side and you know it.



Jag måste tillägga att den där låten är fin, haha <3

2011-08-10 @ 15:56:29
URL: http://kotlettkex.blogg.se/
Postat av: mami

vi är alla på din sida, det vet du Ida <3<3<3

2011-08-10 @ 16:48:32
Postat av: Hon som fyller i Juli

Gilla Mamis text! ;)

2011-08-10 @ 21:09:28
Postat av: Elli

Och jag!!! Viker aldrig från min familjs sida, oavsett hur pass "nära" släkt man är! familjen är det viktigaste och mest fantastiska man kan tänka sig i livet! <3



Och du har ju aldrig ALDRIG hängt ut någon så folk vet vem du skriver om, aldrig namngett! Hur ska utomstående veta vem "trollet" är?



Texten innan låten är ju som tagen ur min hjärna!! Äntligen!!! blir det sagt, hoppas det trillar ner en polett snart..



Alltid på din sida, min fantastiska underbara kusin! Min stora lillkusin ;)

2011-08-11 @ 00:58:01
Postat av: Idas mami

Elli, så fina kommentarer! <3

Glad att mina barn har så fin kusin! Inkluderar dina bröder såklart:)

2011-08-11 @ 11:05:00
Postat av: Elli

Men tack snälla Idas mami ;) haha! <3

Det måste ligga i generna... :D .:Ler:.

2011-08-12 @ 00:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0