Hiss & Diss med systemkameror

MINUS:
- Kostar. Rätt mycket. Både själva kamerahuset och sedan om man ska ha olika objektiv till olika bilder o.s.v.
- Du får inte ha med den in på riktiga konserter.
- Den är rätt tung och kan vara jobbig att ha med sig till vardags - du kan behöva en kompakt också.  

PLUS:
- Det blir roligare att blogga och läsa bloggar (tycker JAG) om bilderna har lite kvalité.
- Det blir bra bilder, det ser mer professionellt ut att fota med en system än en kompakt på t.ex. bröllop ;)
- Du kan variera mer i och med de olika objektiven.
- Du utvecklas mer med en system än med mobilkameran eller en kompakt.

Själv tycker jag nog allt att de positiva sidorna vinner över de negativa! Som jag skrivit tidigare så, även om jag inte använder Didrik (som jag döpt min system till ^^) så ofta är det bra att ha den då jag använder den ;)


(saknar för övrigt mina låna naglar..)


Foto: Pappa (med min kamera)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0