Författare

Det finns ett fåtal författare jag verkligen gillar, en av dem är Denise Rudberg. Ni vet t.ex. "vänninan", "Åse", "Tillsammans" "Ett litet snedsteg"? Grejen med henne är att hon egentligen inte skriver på något "speciellt" sätt och det är det som gör henne unik. Säkert därför jag fastnat för henne. Man behöver inte skriva på det mest udda sätt som går för att det ska hamna på min topplista.

Vet ni? Min favoritförfattare heter My Pettersson. Hon har inte gett ut någon roman, ingen faktabok, ingen novellsamling, ingenting. Men hon går runt och bär på så jävulskt med talang att jag ibland bara vill skrika rätt ut. Hon har det där lilla extra men som gör så mycket. Ni kanske inte tycker att man kan kalla henne författare då, bara för att hon kan, men jo, det kan man. Jag kan. I mina ögon är hon en författare i världsklass. Jag har och lär fortfarande så mycket av henne. Har man läst någon av hennes verk förstår man vad jag menar.. My är inte bara bästa författaren i mina ögon, hon är även min vän och bollplank när det gäller skrivandet. Tack My. ♥


(tänk bort att det är en syntesttavla, tanken är att ni ska se det som bokstäver)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0