Dagens äventyr

Skrev ju imorse om ett s.k. äventyr! Det var till Parken Zoo!! Mikkis och hennes lillasyster Petra skulle åka dit och det visste Tove om så hon väckte mig mer eller mindre med frågan om jag ville följa med på en överraskning. Hon och Isa skulle också dit men utan att tala om för Mikkis. Jag sa, hell yeah och plötsligt hade sällskapet fått tillökning med två personer! Elin och jag! Kl 12 hämtade Anders upp systrarna Wallman och sedan bar det av. Haha, inte speciellt långt, typ tio minuter men ändå ;) Överraskningen blev inte så överraskande, Mikkis hade tydligen sett oss i bilen om jag förstod det rätt ;) hahha..

Hur som helst, vi hade det jättebra! Riktigt kul faktiskt, jag är inte sånt stort Parken-fan egentligen men sällskapet gjorde det awesome! Det var en liten olycka där borta :( Vi hade precis klappat söta djur och gick bort mot marsvinen.. Bredvid deras ställe står en mamma med några barn, med oro i rösten säger hon att vi inte bör titta på marsvinen, en rovfågel har tagit ett marsvin och håller på att döda det på marken. Då Isa och Petra är 6-7år tyckte vi inte det var en bra idé att trotsa hennes varning. Det såg väldigt hemskt ut där marsvinet låg och försökte kämpa sig kvar i livet.. R.i.p marsvinet <3

Det började regna efter ett tag, som tur var hade Elin och jag utrustat oss med två paraflax, de kom väl till användning kan jag säga.


Lamor, getter och lite andra djur springer tillsammans i ett område där man går genom,  supersöta! haha! Jag skrek dock lite när lamorna kom för nära, de ser lite läskiga ut på nära håll måste jag medge.




Säg hej till min nya vän ;)


Kommentarer
Postat av: ÅSNAN

Alltså ja, stackars marsvin :( Jag såg blod.. haha

Det är jag och parken zoo, vi passar som handen i handsken!

Fin överrskning, den funkade ju nästan ;)

2011-08-19 @ 20:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0