Prestationsångest?

Idag var det ju skola igen. Efter ett lov med lite fööör bra väder. Jag var inte ensam om att få sommarlovsfeeling om man säger så! Trots att det bara är april känns det verkligen som sommar och då förstår man att det inte är länge kvar. Jag gick till och med utan jacka idag!!! Bara ett långt baslinne och en trekvartsärm skjorta! 

Även om det varit superskönt väder både idag (om man bortser från vissa timmar) och att jag slapp omprov/kompletering på varken frisör-svenskaprojektet eller det oförberedda provet blev det lite onödiga sura miner från min sida under eftermiddagen. Jag tror inte att jag är den enda som upplever det praktiska frisör som lite "tävling", absolut inte så att man springer runt och skryter eller något sånt, verkligen inte, men man vill ju inte vara sämst och när man äntligen tycker att man fått någorlunda ordning på frisyren (eller vilket moment som helst) så tittar man upp eller går en runda i salongen så ser man att den man kämpat en timme med för att få okej ändå är sämst. Ja, då känns det inte så roligt. Det kan nog vem som helst förstå och det känns som att jag får uppleva det väldigt ofta. Eller så går det bara dåligt, utan att ha något att göra med andras prestationer och det är ju inte heller så uppmuntrande ;)

Misstolka inte det här nu, det här med "tävlingstankarna" visas inte direkt mellan oss, jag menar, jag blir ju glad för andras skull när det går bra och så vidare. Och jag har inte upplevt att någon tjurar för att någon gör bra ifrån sig! Och tur är väl det :)

Slut på sura miner, frisyren blev bra tillslut och jag har fina vänner.

:)

Kommentarer
Postat av: Tove

It's okey!

jag känner likadant och vissa dagar pallar man inte det trycket <3

2011-04-26 @ 21:18:31
URL: http://kotlettkex.blogg.se/
Postat av: Elli

Sakta ner en smula!!! :) jag vet precis vad du pratar om, när jag fick min makeup-artist utbildning så va det samma där! Men varken du eller jag är dåliga på det vi gör! Man kan inte vara bäst på allt, och det man tycker att man gör bra, det man blir nöjd med, är man (du och jag) jävligt bra på!!!!

Dock är vi alla tävlingsmänniskor för man vill ju inte vara dålig! Då gäller det att man tar åt sig av alla goda ord och råd man får, då kan man bara inte misslyckas!

Du är bra Ida och du kommer få toppenbra betyg bara du ger dig fan på att du är bra ;)

Vi alla måste sluta jämföra oss med alla andra, för det du tycker någon annan gör bättre än dig, så känner den personen om något annat du gjort! Vi är alla olika begåvade inom olika områden! Så är det och så kommer det alltid att vara :)



Puss från storkusinen <3

2011-04-27 @ 19:09:43
Postat av: IDA

ELLI, åh värst vad jag blev blödig av det du skrev, haha.. Men du har så rätt, önskar bara jag kunde installera det i huvudet så det trycker undan alla negativa tankar. Men tyvärr är ju det något jag själv måste stå för ^^



Tack så jättemycket, Elli. Jag kommer med all säkerhet gå tillbaka till den kommentaren och läsa den många gånger framöver!



Och du, VI ÄR GRYMMA! :D

PUSS!

2011-04-27 @ 19:38:19
URL: http://ikwallman.blogg.se/
Postat av: Elli

Haha! Va söt du är!!! :)



Ja, vi e RIKTIGT GRYMMA!!!

PUSS

2011-04-28 @ 09:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0