Matlagande

Jag tänker inte säga vad jag gör för mina gäster ska inte få veta vad de ska få att äta innan de kommer och sätter sig runt bordet. Det låter nästan som att jag kommer bjuda på typ tjurögon eller något läskigt men så är det inte :)

En sak jag har tänkt på, nu när mitt hår är axellångt och dessutom har jag en sidecut som går ned i nacken som knappast kan bli kortare så kommer det dröja länge innan jag kommer kunna ha en riktig, slarvig klutt.. Haha.. Jag har i stort sett ALLTID varit långhårig under mitt liv, jag har haft axellångt typ två gånger tidigare och båda gångerna lät jag det växa ut igen.. Jag vet inte egentligen, det var rätt länge sedan.. Jag kan dock tänka mig att det var för att jag inte orkade gå till frisören och klippa det så pass ofta som en kort frisyr kräver. 

För ett år sedan, om någon skulle komma och fråga och fråga om jag skulle kunna tänka mig svart, kort hår med en kraftig sidecut skulle jag skrika NEJ. Men jag tror att jag vågar mer med mitt hår nu för att idag är det min vardag, olika frisyrer och färger. I stort sett varje dag träffar jag personer som varit frisörer i 15-20år och de är så vana vid nya frisyrer och färger att de inte tycker det är en stor grej. Att de är så avslappnade gör nog en hel del. Oooch, det är väldigt roligt att förnya sig då och då. Tidigare var jag blond och långhårig, typ hela tiden. Jag tar väl igen nu ;) haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0