Pissed - på Green peace

Green peace står längs hela gågatan och torget. De haffar första bästa och ibland hör jag till den kategorin. Nyss ville en tjej värva oss till klanen (eller vad fan de är ute efter).

1. Jag avskyr att bli stoppad med massa dumma frågor och politiska frågeställningar när jag går över torget, eller från skolan, eller någon annanstans av folk som jobbar/ frivilligt pratar för någon organisation osv.
2. Är jag intresserad tar jag väl kontakt med dem. Stå med en monter någonstans. Jag lovar, är jag intresserad, jag kommer fram.

Nej, då står hon där idag och säger något i stil med "regnskogen dör om 35 år, vad ska vi andas då?". Tove och jag ignorerar henne eftersom vi pratar om vårt och ska gå till bamboo city. Då säger hon spydigt "trevligt...." och då blir jag förbannad. Hon stör oss, hur trevligt är det? Har jag någon slags skyldighet att prata med henne bara för att hon "gör sitt jobb"?! Nej.

Som sagt, vore jag intresserad hade jag sökt upp dem för länge sen. Jag bryr mig inte! Och jag blir inte direkt positivt inställd för att hon irriterar mig.

Tips till alla telefonförsäljare, G.P kämpare och andra pratare - skaffa er en monter och håll er innanför den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0